donderdag 9 juli 2015

Het 70' s spijkerrokje, wat vind jij?


De laatste tijd is een bepaald kledingstuk me ontzettend opgevallen. Je ziet het in veel winkels voorbijkomen: het jaren 70 spijkerrokje! Op straat zie ik het eigenlijk nooit, maar ik weet zeker dat daar binnenkort verandering in gaat komen. In dit artikel laat ik jullie ter inspiratie wat lookbook-outfits zien met de spijkerrok. Ik denk dat deze nieuwe trend erg groot gaat worden,



Je hebt ze echt in alle soorten en maten en je kan er ook eindeloos mee combineren. Hieronder wat foto's van hoe je ze zou kunnen dragen, afkomstig van lookbook.nu.


1. Outfit van Leonie
Dit is de versie die ik eigenlijk altijd in de winkels zie hangen. Wat korter, met een lijn knoopjes in het midden en iets uitlopend. De blouse, sandalen en de hoed hebben echt iets boho-achtigs over zich. De tas is dan weer wat chiquer en eigenlijk het enige donkere element in de outfit. Verder is alles in de outfit licht, inclusief het spijkerrokje zelf. Ik vind het een mooie outfit. 

2. Outfit van Cassey
Het spijkerrokje op deze foto's is wat meer in het model van een pencil-skirt. Dit, samen met de schoenen maken de outfit toch wat strakker en klassieker ondanks de blouse, die ook een beetje dat boho-stijltje heeft.

3. Outfit van Charnelle
Een zwart spijkerrokje kan natuurlijk ook! Ik denk dat dit mijn favoriet is. Deze outfit ligt ook wel het dichtst bij mijn  eigen stijl. De outfit bevat eigenlijk helemaal geen kleur, alleen de tas is felrood. Op deze manier springt hij er echt uit, en al helemaal omdat hij matcht met de lipstick van Charnelle. Ik vind deze outfit echt heel leuk, een beetje edgy en grungy!

4. Outfit van Simona
En dit is de midi-variant van de spijkerrok! Ik vind dit een hele mooie versie van de spijkerrok. Vrouwelijk en elegant zijn de eerste woorden die me bij deze outfit te binnen schieten. Ik vind de kleurencombinatie ook erg mooi, zoals jullie hier kunnen lezen hou ik erg van geel, dus deze outfit doet het erg goed bij mij!










5. Outfit van Saskia
En als laatste laat ik jullie de skater-skirt versie van de spijkerrok zien. Deze outfit heeft wat stoers, door de chunky hakken, maar ook wat vrouwelijks, vanwege de top en de hoed. Ook vind ik dat de outfit een ouderwets sfeertje over zich heeft (op een goede manier), een beetje een mix van jaren 70 en 90. Ik vind het wel wat hebben!

Zelf heb ik er nog geen in de kast hangen, maar misschien dat daar binnenkort nog verandering in komt. Welke outfit vond je het leukst en wat vind jij van het spijkerrokje? Zelf vond ik de derde outfit het leukst en het spijkerrokje vind ik een erg leuk item!
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten