zondag 28 juni 2015

Kort/halflang haar: tips en hoe bevalt het me?

Ieder meisje met lang haar twijfelt wel eens of ze haar haar wat korter wil laten knippen. Zelf was ik ook zo'n meisje, maar een tijdje geleden heb ik toch de knoop (en mijn haar, haha woordgrap) doorgehakt. Ik heb zo ontzettend lang getwijfeld, en uiteindelijk ben ik naar de kapper gestapt en heb ik het gedaan. Ik ben er ontzettend blij mee, maar niet bij iedereen gaat het zo. Vaak zijn meiden toch ontevreden en hebben ze spijt dat ze het gedaan hebben. Om deze situatie te voorkomen, heb ik vandaag een paar tips voor je en deel ik mijn ervaring.


Voordat ik jullie ga vertellen hoe mijn eigen kapsel me tot nu toe bevalt heb ik twee tips voor als je zelf twijfelt je haar korter te knippen.
1. Dit vind ik zelf een heel belangrijk punt: bespreek het met de kapper! Vaak ga je al een tijdje naar dezelfde kapper en weet hij of zij goed wat bij je gezicht past. Wees dus niet bang om om advies te vragen. Neem eens een plaatje mee van het kapsel dat jij wil en vraag aan de kapper wat hij of zij er van denkt. Op deze manier voorkom je dat je straks met een kapsel dat totaal niet bij je gezicht past de kapsalon uit loopt.
2. Bedenk wat je nog met je haar wil kunnen doen. Als je eigenlijk nooit wat met je haar doet en je wil een haarlengte waarop dat ook niet mogelijk is, zal je hier waarschijnlijk eerder tevreden mee zijn dan wanneer je eigenlijk dagelijks ontzettend veel met je haar doet, van afwisseling houdt, en dat het dan opeens niet meer kan. Dit betekent trouwens niet dat je helemaal geen kort/halflang haar kan hebben. Ga dan bijvoorbeeld voor een lange bob, toch een stuk korter, maar je kan er nog wel wat mee!


Mijn kapsel: het is eigenlijk precies hetzelfde geknipt zoals bij de vrouw hierboven. boven een beetje laagjes en onder is eigenlijk niet heel speciaal. Zelf gebruik ik volumepoeder en volumespray om mijn haar lekker wat volume te geven zoals de vrouw hierboven ook heeft, want dat vind ik het leukst. Maar: hoe is het me uiteindelijk bevallen?
Het kapsel is natuurlijk heel anders dan wat ik eerst had, ik had eerst namelijk lang haar tot mijn middel met een heel klein beetje laagjes, maar het voelt uiteindelijk niet heel anders. De eerste paar dagen was het even wennen, want je moet er natuurlijk nog achter komen hoe je het het beste kan stylen. Maar uiteindelijk ben ik dus tot de conclusie dat ik het het leukst vindt wanneer er veel volume in zit en als het een beetje rommelig zit. Ik kan eigenlijk nog vrijwel alles met mijn haar, ik kan twee plukjes naar achteren steken voor een halve updo, ik kan een hoge staart maken, een lage staart, een knot (wel een beetje een klein knotje) en ik kan ook nog vlechten. Af en toe vlecht ik mijn haar in of doe ik het in een staart, maar meestal heb ik het gewoon los, want daarmee voel ik me het meest op mijn gemak.

Voordat je zelf je haar gaat knippen, raad ik je nog eens aan naar bovenste tips te kijken. Als het je echt niet loslaat en je het al heel lang wil, zou ik zeggen: doe het gewoon. Misschien staat het niet, misschien wel, maar dan weet je dat ook weer! Haar groeit weer aan. Nu dit gezegd te hebben wens ik je veel succes, ik hoop dat je er wat aan gehad hebt!
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen