zondag 26 april 2015

Vergeten trends ophalen

Ik was laatst aan het nadenken over mode en over hoe snel trends eigenlijk weer vergeten zijn. Ik dacht aan een aantal oude trends, en ik verbaasde me erover hoe veel een mensen eigenlijk vergeten. Vandaag haal ik een aantal mode-herinneringen met jullie op!
Disclaimer: er is helemaal niets mis mee als je één van deze dingen nog draagt, het zijn gewoon een paar dingen waarvan het me opviel dat je ze niet meer zo veel op straat ziet als eerst :)




1.galaxy legging
De galaxy legging. Een tijdje is dit een ontzettend hot item geweest, nu is het ineens weer helemaal over. Ik was ze eigenlijk compleet vergeten totdat ik een oude video van lifesplash terugkeek waarin Jiami liet zien hoe je een galaxy legging kan combineren. Volgens mij heb ik het er zelf ook in een artikel over trends over gehad.

2.
De aztec print is nog niet echt 'unfashionable', je ziet het nog wel eens, en het kan ook nog steeds wel leuk zijn. Maar het is niet meer zo'n trend als voorheen. En met de kleuren en het patroontje zoals hierboven zal je het niet meer vaak zien. Nu zie je vooral, verfijnde zwart-witte aztec-patroontjes.



3. snorretjes
De snorretjes. Deze zijn voor mij nog het meest nostalgisch. Voor zover je nostalgisch kan zijn op je vijftiende, maar dat terzijde. Ik was hier vroeger echt dol op. Geweldig vond ik het! Als ik accessoires zag met snorretjes moest ik ze altijd hebben. Maar nu zie je ze eigenlijk nooit meer en vind ik ze eigenlijk ook niet meer zo leuk. De snorretjes hebben plaatsgemaakt voor de yin en yang tekens en de madeliefjes.


4. legerbroek
Deze is ook alweer een tijd geleden, volgens mij waren deze twee jaar geleden helemaal hip. Ik vind nog steeds niet dat je hier echt mee voor gek loopt als je er een draagt, maar ze zijn niet echt meer van nu. Ik heb zelf ook nog gedacht: 'Daar moet ik er eentje van hebben!' Maar voor ik met mijn ogen knipperde, was de trend alweer voorbij. Deze heeft volgens mij echt helemaal niet lang geduurd, maar er was dus een tijd dat ik op straat en op school enorm veel meisjes met dit item zag lopen.

5. Amerikaanse vlag sjaal
Deze trend stamt van zo'n drie jaar terug. Ik vind het er als ik er weer een zien best geinig uitzien, ik had er vroeger dan ook zelf een, maar nu zou ik hem toch niet meer dragen. Ik weet nog dat er een tijd was dat je echt in alle hoeken en gaten mensen met zo'n Amerikaanse sjaal zag lopen, en zoals ik al zei, ik had er ook eentje. Nu zie ik ze echt nóóit meer. Dat had je toen niet kunnen voorspellen.

6. De verticale strepen.
Deze trend heeft me eigenlijk altijd koud gelaten, in of niet. Ik heb er niet zo veel mee. De verticale zwart -witte strepen. Het is niet zo heel lang geleden dat dit het nieuwste van het nieuwste was. Volgens mij ongeveer een jaar. Zoals ik al zei, zelf heb ik het nooit gedragen, maar ik zag het wel heel vaak. Het kwam vaak terug in mouwloze bloesjes en in broeken en lijken er wel een stuk langer door. Maar goed, ook deze trend is niet meer zoals het was. Ook hier loop je niet mee voor gel, ik zie er nog steeds wel eens mensen mee lopen. Je ziet het alleen niet meer zo vaak als eerst.

Dit waren een aantal 'vergeten trends' waar ik aan terugdacht. Ik vond het leuk om weer een stukje terug in de tijd te gaan en ik hoop jullie ook.
Welke trend moet er volgens jou echt bij en welke trend die je vroeger leuk vond zou je nu niet meer dragen?

Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen