zaterdag 14 februari 2015

Let's talk about grunge baby

Mochten jullie het nog niet weten, ik ben een hele grote fan van de kledingstijl grunge. In dit artikel ga ik jullie er iets over vertellen, maar ik laat vooral inspiratie foto's zien, met o.a. foto's van Lua, Violet en ook een outfit van mezelf!

Sleutelwoorden bij de stijl grunge:

- stoer, maar op een vrouwelijke manier
- chokers
- leren jasjes
- verwassen kledingitems (vooral grijs met zwart)
- donkere lipstick (paars, zwart)
- schoenen als creepers en dr. Martens
- oversized denim jacks
En vooral: zwart, veel zwart.

Ik vind het geweldig. Het is stoer, maar wel stijlvol en vrouwelijk, en eigenlijk een iets softere versie van gothic, maar toch draagbaar!

De stijl grunge is eigenlijk onstaan door een bepaalde muziekstroming, namelijk de Amerikaanse gitaarrock met bands zoals bijvoorbeeld Nirvana. Door dit soort bands is de kledingstijl steeds populairder geworden en is het nu normaal om er mee over straat te lopen.

De 'kleuren' die centraal staan zijn grijs en zwart. En dan vooral donkergrijs en het liefst verwassen. Dit zijn kleuren die ook wel vaak in mijn stijl voorbijkomen. Er komen natuurlijk ook wel eens andere kleuren voor, maar naar mijn idee zijn dit de belangrijkste.

Nu heb ik jullie er kort wat over verteld, hier komen de foto's!

Iemand waar ik gelijk aan denk bij het woord grunge is Violet. Zij plaatst kledingfoto's op lookbook en het lijkt wel alsof ze grunge heeft uitgevonden. Als je nog meer foto's van de stijl grunge wilt zien, is haar account echt een goed voorbeeld. Hier zie je trouwens ook weer drie elementen van de stijl terugkomen: zwart, donkere lipstick en een oversized denim jacket.

Ook Lua is een erg goed voorbeeld. Zij is degene die je tegen zal komen als je zoekt naar het woord grunge. Hier zie je ook weer een paar elementen van de stijl terug: creepers, de choker en de kleur zwart. Ik vind dat Lua ook een erg leuke stijl heeft. Het verschil tussen Lua en Violet is dat Violet veel meer zwart draagt en daardoor soms de gothic kant opgaat en  Lua wat meer kleur, zij gaat dan weer de rock-kant op.

Dit is weer een outfit van Lua. Ik heb dit plaatje al in een vorige artikel laten zien. Hij is vrij normaal door het witte topje en de blauwe spijkerbroek, maar dan toch weer net grunge door de creepers, de kleur van het vest en de choker. Naar mijn mening een hele leuke outfit!

En weer een plaatje van Violet. Voeg een choker toe en dit is wat mij betreft grunge op zijn max. Geweldig!

En als laatste: een plaatje van een eigen outfit, hoe kon het ook ontbreken. Ik draag een jurkje van de primark, een blouse van de H&M en een choker van de Claire's. Ik vind dit zelf echt een hele leuke outfit.

Ik ben benieuwd, is er een bepaalde kledingstijl die jullie helemaal geweldig vinden?
Babette





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen