zaterdag 31 mei 2014

new in: choker necklace

Hoi allemaal! Jullie hebben ze vast wel eens voorbij zien komen: de choker necklaces, of waar het nu om gaat: de tattookettingen. Het waren kettingen die vooral vroeger heel erg in waren, ik heb ze zelf ook gedragen en ik denk veel van jullie ook. Tot alweer best een tijdje geleden vond ik ze vreselijk, maar nu zijn ze weer heel hip! Ik vind het eigenlijk nog best een leuke trend, vooral als je je tattoo ketting combineert met andere kettingen. Ik wou zelf ook graag een chocker necklace hebben, maar ik kon ze nergens vinden. Toen kwam ik erachter dat je ze eigenlijk best makkelijk zelf kan maken en dat heb ik dan ook gedaan!




Lua, een meisje dat best wel bekend is op Lookbook.nu, vind tattoo kettingen volgens mij ook heel erg leuk. Bij bijna elke outfit die ze post draagt ze er wel een. Ik vind zelf de zwarte versie het leukste, en het geeft ook gelijk een beetje een grungy effect aan je outfit. Dat vind ik wel wat hebben! Het maakt je hele outfit toch gelijk wat stoerder.

Ook Elizabeth Gillies is in de serie Victorious van de partij! Zij draagt een simpele zwarte choker necklace en geen tattoo ketting.

En zelfs assepoester draagt er een! Nou, dan zit je wel goed, toch?


Haha, nee, even serieus. Eigenlijk is choker necklace een algemeen woord voor kettingen die strak om je nek zitten. Je kan ze heel makkelijk zelf maken met zwart lint en als je wil een hanger. Een tattoo ketting is ook een choker, maar dan eentje die uit allemaal lusjes bestaat. Een tattoo ketting is dan wel wat moeilijker te maken dan een simpele choker, maar eigenlijk ook best simpel. Je moet het alleen een beetje in de vingers krijgen. Ik heb zelf via DIY filmpjes op youtube geleerd hoe je een tattoo ketting moet maken en ik heb dat dan ook gedaan. Hieronder staan de filmpjes waardoor ik het geleerd heb. Ze zijn alleen wel Engels, maar in principe gaat het niet echt om de uitleg, maar om hoe je het doet, dus heel veel maakt het ook niet uit.






 

Ik hoop dat jullie na deze filmpjes ongeveer weten hoe je er eentje moet maken! Eigenlijk bestaan tattoo kettingen inderdaad gewoon uit lusjes.


Dit is hoe die van mij er uiteindelijk uit is komen te zien. Ik vind het zo leuk! Eigenlijk vond ik het maken alleen al heel erg leuk, haha! Ik heb zelf voor zwart gekozen, maar je kan natuurlijk ook andere kleuren kiezen. Ik heb best kleine lusjes gemaakt, maar je kan natuurlijk ook grote lusjes maken. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben en dan wens ik jullie veel succes met het maken van je eigen choker/tattoo ketting!
Wat vinden jullie van choker necklaces? Leuk, of te extreem?
Babette
p.s Zal ik een artikel maken over hoe je ze moet combineren?

5 opmerkingen:

  1. Hoi! Echt een leuke post. Mag ik vragen wat voor draad je hebt gebruikt voor je tattoo choker en waar je die hebt gekocht? Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Dankje! Ik heb een stoffen, elastische, zwarte, dunne (sjongejonge wat een hoop omschrijvingen) draad gebruikt. Ik heb hem gekocht bij een klein sieradenwinkeltje bij mij in de buurt, maar ik denk dat daar maar één filiaal van is. Als er sieradenwinkeltjes of hobbywinkels bij jou in de buurt zitten zou ik aan raden daar te kijken, en anders kan je het misschien proberen bij Xenos en Hema, want daar verkopen ze ook knutselspullen. Het belangrijkste is in elk geval dat de draad dun en elastisch is, want anders krijg je de ketting niet over je hoofd. Ik wens je heel veel succes met zoeken!
      Babette

      Verwijderen
  2. hoe doe je hem om, want bij mij lukt het niet helemaal, kun je ht uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoe doe je hem om, want bij mij lukt het niet helemaal, kun je ht uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet hem uitrekken zodat hij over je hoofd heen past. Als hij dan eenmaal over je hoofd heen zit hoort hij als het goed is strak te zitten :)

      Verwijderen