maandag 12 mei 2014

Gemixte review: MUA en Essence

 Hoi allemaal! Ik heb vandaag weer eens een review voor jullie. Het is een review van twee dingen waar ik eigenlijk al heel lang naar op zoek ben, namelijk een bronzer en een felroze lipstick. Jullie vinden het misschien raar, maar ik als beautyblogger had tot nu toe nog geen bronzer. Eigenlijk ben ik al heel lang op zoek naar een bronzer die goed bij mijn huidskleur past, maar ik had er nog nooit één gevonden, tot nu toe! Zijn jullie benieuwd naar wat ik van de lipstick en de bronzer vind? Lees dan verder!


Ik begin met de bronzer. Omdat ik nog nooit een bronzer gehad heb, heb ik niet echt materiaal om hem mee te vergelijken, maar dat hoeft natuurlijk niets uit te maken. De bronzer is van het merk MUA (Makeup Acadamy) dat sinds kort in Nederland bij de Kruidvat te krijgen is. Ik vond de producten van MUA er heel leuk uitzien, en ik nam dus deze bronzer mee. Op de swatch op mijn hand in de winkel zag hij er in ieder geval goed uit, dus ik ben heel benieuwd!

Om te beginnen vind ik de verpakking er best goed uit zien. Mooi, strak en niet al te veel poespas. Precies waar ik van houd. Ik vind het doorzichtige deel er aan de ene kant wel mooi uit zien, maar aan de andere kant ook een beetje goedkoop ogen, maar ja, hij is ook goedkoop, dus veel maakt het niet uit.

En dan waar het uiteindelijk om gaat: het product zelf. Ik ben best tevreden! De bronzer is mooi en ziet er natuurlijk uit. Het lijkt ook gelijk alsof ik in de zon heb gezeten, goed werk MUA! Er zit redelijk wat pigment in, maar het is niet zoveel pigment dat het vervelend word om mee te werken. Ik kan helaas geen goede foto met de bronzer op mijn gezicht laten zien omdat ik niet echt een goede camera heb en omdat het licht ook niet erg meewerkte, wat ervoor zorgde dat je hem helemaal niet zag op de foto.  Ik heb zelf in elk geval een lichtgetinte huid (ik ben een kwart Indonesisch) dus voor mensen die Aziatisch zijn of deels Aziatisch zijn is deze zeker aan te raden. Dit is shade 2. Je hebt ook nog twee andere kleuren, een donkere en een lichtere. Deze zit er dus tussenin.

Dan de lipstick! Dit is een lipstick van Essence in de kleur 12 'Blush My Lips'. Toch altijd leuk als een make-up product een naam heeft, vinden jullie niet? Anyway, het is dus een knalroze lipstick, een kleur die ik de laatste tijd vaak heb gezien en ook leuk vind staan bij beautybloggers. Zoals jullie misschien wel weten, ben ik dol op felle lipstick, dus je begrijpt wel dat ik zo'n kleurtje graag wilde hebben. Ik zag deze kleur bij Essence, en aangezien ik goede ervaringen heb met Essence lipsticks besloot ik naast de bronzer ook deze lipstick te kopen.

De verpakking van de lipstick vind ik erg mooi! De huls is mat zwart, wat ik best een chic effect vind hebben, en in het midden zie je een gekleurd streepje waarop de kleur van de lipstick te zien is. Ik vind dit best handig, want ik heb wel eens bij lipsticks dat ik er twee van hetzelfde merk heb en dat ik dan wel eens de verkeerde pak omdat je de kleur alleen op de onderkant van de huls kan zien. Bij de verpakking van deze lipsticks heb je dat dus absoluut niet, dus misverstanden worden zo voorkomen!


De swatch in de winkel zag er wel goed uit, dus ik heb er eigenlijk wel alle vertrouwen in dat het gewoon een goede lipstick is. Hierboven zie je hoe de lipstick eruit ziet op mijn lippen. Het is (zoals je kan zien) een ontzettend gepigmenteerde, matte, knallende kleur (op de foto is hij niet zo knallend, maar in het echt wel heel erg). Geweldig! Ik was bang dat de lipstick niet zou staan bij mijn lichtgetinte huid met gelige ondertoon, maar eigenlijk vond ik dat ik hem wel goed kon hebben! De lipstick heeft een warme ondertoon, dat vind ik altijd wel het mooiste. Ik ben niet zo van de koele kleuren op je lippen, namelijk. Hij blijft denk ik wel een uurtje of twee, misschien drie zitten. Eigenlijk gewoon totdat je gaat eten, want een maaltijd overleeft hij niet. Dat hebben zo'n beetje al mijn lipsticks, dus dat viel wel te verwachten. Ik vind het zelf helemaal niet erg, ik heb er eigenlijk geen problemen mee om mijn lipstick na het eten bij te werken, dus wat mij betreft is dit een hele fijne lipstick!


Dat was de review! De bronzer is behoorlijk gepigmenteerd, maar niet zo gepigmenteerd dat het echt moeilijk is om mee te werken dus. Hij geeft mijn huid een mooie, natuurlijke sunkissed look. Precies wat je wil als je een bronzer koopt! Ik denk dat ik deze nog vaak ga dragen! De lipstick is ook goed gepigmenteerd, een mooie matte kleur, en hij blijft eigenlijk net zo lang zitten totdat je gaat eten. Ook hier ben ik erg enthousiast over! Ik ben erg tevreden en ik kan jullie deze producten echt aanraden!
Babette


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen