vrijdag 17 januari 2014

Essence sun club palette


Laatst las ik op veracamilla.nl dat er binnenkort producten van Essence en Catrice uit de schappen zullen verdwijnen. Ik besloot meteen een kijkje te nemen bij de Kruidvat om mijn slag te slaan. Van de meeste producten vond ik het eigenlijk niet zo erg dat ze weggingen, maar er was toch één ding dat mijn aandacht had getrokken: het Essence sun club palette genaamd 02 Long Beach. Het ging me voornamelijk om een zalm kleurtje helemaal links onderin. Hij deed me een beetje denken aan 'Expensive Pink' van M.A.C, en aangezien ik die niet heb leek dit me een goed alternatief. Wil je weten wat ik van dit paletje vond? Lees dan snel verder!


De verpakking. Deze vond ik niet heel erg mooi en eigenlijk vond ik hem er behoorlijk goedkoop uitzien. Als ik hier niet al over gelezen had, had ik hem waarschijnlijk in het schap laten liggen. Dit komt vooral door de opdruk. Als er alleen Essence Sun Club op had gestaan was de verpakking al een stuk beter. Maar de verpakking mag dan goedkoop ogen, hij is wel lekker klein en compact. Als je deze mee op reis neemt heb je al gelijk acht mooie kleurtjes bij je!

De kleurtjes van de oogschaduw spreken me echter wél erg aan. Het zijn vooral bruintinten waarvan sommigen naar oranje of roze neigen. Ik vind vooral de zalm tint links onderin (zoals ik al zei) heel erg mooi. Het zijn ook hele draagbare kleurtjes, moet ik zeggen. Ik denk dat je hier mooie ooglooks mee kan maken!

Dit zijn de swatches. Er kwam nou niet bepaald veel pigment vanaf, maar het gaat op zich wel. De swatches aan de bovenkant zijn van de bovenste rij oogschaduws uit het palette, de swatches daaronder zijn van de onderste vier kleuren. Ik moet zeggen dat ik wel meer had verwacht. Vooral van de zalm kleur, ik had gedacht dat deze wat feller zou zijn. Trouwens, excuses voor de onderste foto. In het echt waren de swatches van de onderste foto wel opvallender.


Dit is de ooglook die ik er mee maakte. In het echt valt het wel meer op, hoor. Eerst was ik een beetje teleurgesteld omdat het pigment niet zo goed was als ik gedacht had, maar eigenlijk vind ik het zo op mijn ooglid  wel mooi. Ik denk dat het misschien met iets minder pigment juist mooier is dan als wanneer de oogschaduw het optimale pigment gehad had, omdat het dan misschien een oranje kleur explosie op je ooglid geworden was. 

De oogschaduw heeft dus redelijk goed pigment, maar niet optimaal. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk niet heel erg. Conclusie: ik vind dit palette wel degelijk mooi, maar op een andere manier dan dat ik het verwacht had. Ideaal voor als je niet van te opvallend houdt. En je zou de look ook nog opvallend kunnen maken door meer van de donkerblauwe kleuren te gebruiken. Een aan te raden palette dus! Als je deze wil hebben, ren dan naar de Kruidvat bij jou in de buurt, want zoals ik al zei, verdwijnt dit paletje binnenkort uit de schappen.

Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden en tot de volgende keer!
Babette

p.s Dragen jullie wel eens oogschaduw van Essence? Ik ben benieuwd!


















































2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het is zeker een mooi palette! Al helemaal voor de prijs!

      Verwijderen