zondag 22 december 2013

Make-up aanraders voor de feestdagen

Nu de feestdagen er weer aankomen (ik heb er heel veel zin in!) ben je vast aan het nadenken wat voor een make-up je op gaat doen met kerst en oud en nieuw. Om jullie daarbij te helpen ga ik jullie mijn make-up aanraders voor de feestdagen laten zien. Ik vind het zelf ook altijd fijn om inspiratie te krijgen dus ik hoop dat jullie dat ook krijgen van dit artikel.

Wat ik zelf erg leuk vind met kerst en oud en nieuw zijn mooie nagels. Ik heb hier drie nagellakjes die ik zelf erg geschikt vind voor de feestdagen. Twee van Rimmel London en één van de Hema.

Het zilveren glitterlakje van Rimmel is mijn favoriet. De glitters bedekken echt je hele nagel en het staat echt heel bijzonder. Ik hou eigenlijk niet zo van glitters, maar voor dit lakje maak ik echt een uitzondering! Toen ik hem voor het eerst ophad keek ik nog eens goed naar mijn nagels en ik dacht: 'Goh, het lijkt net alsof ik sterren op mijn nagels heb!'. En toen keek ik naar de naam en toen stond er 007 "Shooting Star". Erg toepasselijk dus, haha!

 Het bordeaux rode kleurtje van Rimmel vind ik perfect voor kerst. Ik heb bordeaux rood altijd al een mooie kleur gevonden en voor kerst al helemaal omdat ik rood gewoon bij kerst vind passen. Ik vind het ook leuk staan als je bijvoorbeeld een bordeaux rood jurkje aanhebt. Deze heet 391  'Celebrity Bash'.


En dan het glitter lakje van de Hema. Dit is een zwarte kleur met gouden glitters. Ook voor deze maak ik een uitzondering, aangezien ik normaal dus niet zo van glitters hou. Ik vind hem wel wat minder mooi dan het glitterlakje van Rimmel, want dat is gewoon mijn favoriet van deze drie. Toch vind ik hem erg mooi en ook deze doet me denken aan een hemel vol met sterren. Dit is nummer 04. 

En dan de oogschaduw. Voor kerst raad ik echt het Urban Decay Naked 2 palette aan. Je kan hier mooie lichte looks mee maken als je bijvoorbeeld niet van veel oogschaduw houdt maar toch wat extra's wilt, of als je van plan bent om felle lippen te maken. Hiermee kan je ook een hele mooie smokey eyes maken, dus het is echt voor ieder wat wils. Het Naked 2 palette bevat vooral bruine kleuren, maar er zitten ook grijze kleuren in en één zwarte kleur. Het Naked 2 palette is dus te koop bij Sephora, maar aangezien Sephora uit Nederland is zou je hem misschien op de site kunnen bestellen.

En om te zorgen dat je oogschaduw goed blijft zitten is oogschaduwbasis erg handig. Deze is van Essence en ik vind hem erg goed werken. Ik gebruikte eerst altijd de oogschaduwbasis van de Hema, maar ik vind deze toch beter. Aan het einde van de dag zit mijn oogschaduw niet perfect, maar het zit er tenminste nog wel grotendeels. Je kan oogschaduwbasis ook gebruiken om te zorgen dat je eyeliner goed blijft zitten. Dit doe ik ook vaak. Deze oogschaduwbasis is van goede kwaliteit én goedkoop, dus dit is echt een aanrader.

Hier had ik het net nog over: felle lippen. Ik ben dol op rode lipstick en deze van Hema vind ik erg mooi. Ik vind de kleur zelf iets donkerder dan puur rood, maar van anderen heb ik weer gehoord dat ze hem juist puur rood vinden. Maar ja, ik denk dat iedereen weer een andere definitie van puur rood heeft. Rode lippen passen mooi bij de feestdagen, dus dit is absoluut een aanrader. Ik vind het echt heel klassiek en mooi staan, ik hou hier echt van. Ik draag deze lipstick vaak samen met het lippotloodje dat je hier ook op de foto ziet. Deze is trouwens ook van de Hema. Tip: als je niet zo goed bent in netjes je lippen stiften, gebruik dan eerst een lippotlood om je lippen te omlijnen en dan kan je ze daarna inkleuren met de lipstick. Zo maak je minder snel foutjes.

Dit is de lipstick als hij open is. Het is trouwens kleur 06 en het lippotlood is kleur 19.

Ik zit wel leuk over rode lippen te praten, maar wat nou als je hele opvallende ogen gaat maken en daar geen opvallende lipstick bij wil? Dan kan je deze lipgloss van Catrice gebruiken. Ik heb al vaker gezegd dat ik Catrice een fijn merk vind, maar bij deze zeg ik het nog een keer: Ik vind Catrice een fijn merk! Deze lipgloss is een nude kleurtje met een mooie glans die best lang blijft zitten, ik had hem een keer 's ochtends opgedaan en toen zat hij nog toen ik ging lunchen. Een maaltijd overleeft hij niet of half, maar ik vind het op zich niet zo erg om na het eten mijn lippen bij te werken.

Dit zijn mijn make-up aanraders voor de feestdagen. Zo zie je maar weer, goede make-up hoeft helemaal niet duur te zijn (uitzondering op het Naked 2 palette)! Ik vind dit zelf hele fijne producten en dat ook nog eens voor een fijn prijsje, ideaal! Ik hoop dat jullie er wat aan hadden en/of het leuk vonden om te lezen.
Babette



















2 opmerkingen:

  1. Wauw, het Naked 2 palette vind ik zo mooi. Heel erg mooi, super.

    Neem trouwens een kijkje op mijn blog, er staat een hele leuke winactie online (zie artikel van gisteren). :)
    www.tessevea.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, leuk dat je zo enthousiast bent!

      Verwijderen