zondag 8 september 2013

De kwasten die ik gebruik voor een ooglook

Hoi allemaal! In dit artikel ga ik de kwasten laten zien die ik gebruik voor een ooglook. Ik moet wel eerst zeggen dat ik echt geen oogschaduw expert ben of zo, maar ik vond het misschien wel handig voor jullie om te laten zien. Ik had vroeger eigenlijk niet echt een idee van welke kwast ik nou waarvoor moest gebruiken, maar door beauty filmpjes heb ik er een beetje een idee van gekregen. Als je net als ik niet zo'n expert bent met kwasten en ooglooks, dan is dit artikel misschien wel handig voor jou!




1. De platte kwast
Als je graag naar beauty filmpjes kijkt, is het je vast wel opgevallen dat veel meiden zo'n soort kwast gebruiken. Ik gebruik deze graag om oogschaduw op het bewegend ooglid aan te brengen. Omdat hij plat is, zou je ook de bovenkant van de kwast kunnen gebruiken om een lijntje te zetten. Ik vind dit een hele handige kwast. Eigenlijk zou je zelfs met alleen deze kwast al een hele ooglook kunnen maken! Deze kwast komt van de Etos, volgens mij was hij iets van 4 euro, ik weet het niet meer zeker.

Het omcirkelde deel is het bewegend ooglid. Ik breng de oogschaduw dan altijd met een deppende beweging aan. Dit is overigens niet mijn oog.

2. Het pencil kwastje
Dit kwastje is erg handig om oogschaduw aan te brengen in de buitenste ooghoek en in de crease. Dit doe je met de bovenkant van het kwastje. Als je naar de bovenkant van dit soort kwasten kijkt, zie je dat deze rond is, en niet plat zoals bij de vorige kwast. Omdat deze redelijk klein is, kan je hier ook nauwkeuriger mee te werk gaan. Deze kwast is van de Douglas en kostte 6 euro.

1: is de crease en 2 is de buitenste ooghoek. 

3. de blending kwast
Zoals de naam al zegt: deze is handig om te blenden! Dat houd in: de oogschaduw vervagen door er zacht met deze kwast overheen gedaan. Je kan deze kwast ook gebruiken om de oogschaduw mooi in elkaar over te laten lopen. Dat doe je ook door er zacht overheen te gaan met de kwast, eigenlijk best simpel! Deze is van de Hema, volgens mij ook vier euro.

Dat effect zie je hier bij de buitenste ooghoek en in de crease heel goed. Je kan zien dat de oogschaduw aan de buitenkant als het ware vervaagt in de huidskleur.

Nou, dat was het dan! Eigenlijk heb je maar drie kwasten nodig voor een mooie ooglook. Het zou zelfs met alleen maar een spons applicator die vast bij de oogschaduw zit kunnen. Maar deze kwasten maken het toch een stuk makkelijker. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben!
Babette


2 opmerkingen: