dinsdag 20 augustus 2013

Mijn statement kettingen + tips over how to wear them!

Hoi mensen! Ik heb echt al een hele tijd geen artikel meer geschreven dus werd het wel eens tijd, vond ik. Vandaag ga ik jullie mijn (favoriete) statement kettingen laten zien. Sommige hebben jullie al gezien, sommige niet. Ik vind dat statement kettingen soms ook echt je outfit afmaken, bijvoorbeeld bij een heel basic shirtje of bij een bloesje. Ik zal ook tips geven over hoe je ze kan combineren, want dat kan soms best lastig zijn.  Dus, hier komen ze dan!


Ik begin het artikel met deze zwarte ketting met 'stenen' van de H&M. Die ''stenen'' zijn natuurlijk gewoon van plastic. Deze staat het leukst bij een basic shirtje, ik combineer hem altijd met een mosterd geel shirtje van de Lady Sting. Ik vind zwart gewoon zo mooi staan bij mosterd geel. Deze moet je vooral niet aandoen bij een shirtje met een al te druk printje, want de ketting zelf is al opvallend genoeg. Je kan alleen al door de ketting bij een basic shirtje te dragen een hele chique outfit krijgen. Daarom vind ik hem ook zo mooi!

Deze hebben jullie ook al gezien, mijn peter pan collar ketting van de Hema. Voor de duidelijkheid, het is een soort kraagje, maar dan aan een ketting. Ik draag hem altijd bij een muscle T met tribalprint van H&M. Het topje heeft namelijk een behoorlijk hoge hals, dus als je er zo'n kraagjes ketting erbij draagt lijkt het net alsof het kraagje aan je topje vast zit, een erg grappig effect! Je kan zo'n ketting natuurlijk ook dragen bij een shirtje met een lage hals, dat ziet er heel apart en uniek uit!

Dit is de outfit waar die ketting vaak bij draag. Ik draag hem ook wel eens bij een basic zwart shirt met driekwart mouwen, dan zie je de ketting beter.

Deze kennen jullie óók al! Wederom weer een ketting van de H&M. Hier ben ik echt dol op! Deze staat vooral leuk onder een bloesje. Die combinatie heb ik eigenlijk van Teske van teskuh.nl gejat, maar ja, het staat gewoon zo leuk! Je kan deze ketting ook dragen bij een shirtje met een wat lagere ronde hals en dan een blazer eroverheen. Dat staat wat zakelijker, maar ook wel chique. Dit is echt zo'n ketting die je bij veel dingen kan combineren. Ik zou hem niet bij een topje met hoge hals dragen, dat vind ik zelf wat minder staan.

Hier zie je hoe hij staat met een bloesje eroverheen. Een mooi, chique effect (Althans, dat vind ik dan).

Deze is wat subtieler en verfijnder. Hij komt van de Lady Sting. Hij lijkt op de foto wel korter dan dat hij in de werkelijkheid is. Dat stuk koord waar niks aan hangt, gaat nog iets langer door. Bij de sluiting heeft hij nog extra oogjes zodat hij verstelbaar is. Deze heb ik eens gedragen bij een mint kleurig topje van de H&M, maar hij zou ook leuk kunnen staan bij dat zwarte basic shirtje met driekwart mouwen waar ik het over had, maar ik denk dat hij ook leuk zou staan bij die muscle T met tribalprint van H&M die jullie eerder in dit artikel zagen.

Dit vind ik nou een statement ketting met een hoofdletter s! Deze komt van de H&M, alleen kocht ik hem een jaar geleden, dus waarschijnlijk ligt hij nu niet meer in de winkel. Maar ik zet hem toch in het artikel voor degene die hem ook hebben en voor mensen die een ketting hebben die hier op lijkt. Ik denk dat deze leuk staat bij een bordeaux rood topje, vanwege het bordeaux rood dat ook in de ketting zit. Maar ik denk dat het er ook erg leuk uitziet met een oversized bordeaux rode sweater voor een extra chunky effect!

Nou, dat waren dan wel zo'n beetje alle statement kettingen die ik heb! Ik hoop dat jullie wat aan de tips gehad hebben en dat jullie van het artikel genoten hebben!
Babette


4 opmerkingen:

  1. Jealoussss! Echt mooie kettingen. Ik heb ook echt vaak moeite om ze goed te combineren, maar het ziet er allemaal echt leuk uit! Vooral die van de H&M met het witte bloesje wil ik, NU METEEN!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankje! Volgens mij verkopen ze die ene van H&M ook nog in andere winkels, of in elk geval kettingen die er op lijken.

      Verwijderen
  2. Dat kraagje is echt een schatje, ik hou ook zo van statementkettingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thanks, soms heb je ook echt zo'n outfit waar wel een ketting bij móet!

      Verwijderen