maandag 20 mei 2013

Mijn nieuwe lente jas!


Hoi allemaal! Vandaag een artikel over mijn nieuwe lente jas. Nou ja, nieuw... Ik heb hem al een paar weken. Niet dat ik hem nou zo vaak heb kunnen dragen, het weer is namelijk verschrikkelijk. Gaat het ooit nog zomer worden? Of lente, want dat is het in totaal drie dagen geweest. Maar ja, in die drie dagen was een winterjas echt niet te doen, dus had ik deze jas gekocht.




Het is dus een soort leger-achtig jasje, niet heel lang, maar nou ook niet echt kort. Ik was eigenlijk wel vastbesloten dat ik zo'n jas wilde deze lente. Ik had al veel mensen er mee zien lopen en in mode tijdschriften werden ze ook regelmatig geshowd. Ik weet niet, ik vond het wel een stoer jasje. Aan de onderkant bungelen touwtjes. De touwtjes met een knoop er in zijn om de onderkant van de jas strak te trekken en de touwtjes met een metalen ding er aan zijn bedoeld om je taille mee strak te trekken. Dat vind ik ook echt een voordeel, hij is getailleerd, wat het stoere jasje toch ook wel vrouwelijk maakt. Daar hou ik wel van!

Hier zie je de details wat beter. De jas heeft zowel een rits als knoopjes. De rits ging in het begin wel wat stroef, maar dat probleem is nu wel weg. Ik denk dat je hem gewoon een paar keer aangehad moet hebben. Maar goed, verder over de details. Aan de bovenkant zitten ook ritsen, maar het zijn geen zakken of zo. Gewoon voor de sier. Zoals ik al zei is hij dus getailleerd, wat het jasje wat vrouwelijker maakt. Op de schouders zitten een soort lussen met knopen. De zakken sluit je met een knoop, die niet zichtbaar is. Waarschijnlijk omdat het anders een beetje to much gaat worden. Als je de jas koopt bij de C&A (dat ben ik tot nu toe vergeten te zeggen, je kan hem bij C&A kopen) zijn de mouwen opgerold en zit er een ding met een soort nep stenen op de zak gespeld. Dit kan je natuurlijk zo laten, maar ik vond het met opgerolde mouwen wat koud worden, en van die stenen, tja, dat vind ik gewoon niet zo leuk. Gelukkig (voor mij dan) zat dat ding met die stenen vast met een veiligheidsspeld en kon ik het er zo af halen. Hieronder zal ik nog even dat ding met die stenen laten zien, mocht je nog niet helemaal hebben begrepen wat ik bedoelde (wat ik best wel snap, ik ben niet echt goed in dingen uitleggen). Wat ook nog belangrijk is: hoe dik is hij? Nou dat kan ik natuurlijk niet in cm zeggen, maar ik kan wel zeggen dat hij niet erg dik is. Als het nog wat koud is kun je er een vest onder aan trekken. Het is dus echt een zomerjas.

Dit is dus dat ding. Op de achterkant zit die veiligheidsspeld. Ik weet niet, ik vond de kleuren bij elkaar niet echt leuk en het past ook gewoon niet bij me.

Dit is de achterkant. Mja, ik snap dat dat misschien wat minder belangrijk is, maar toch wou ik het even laten zien. Voor de rest niet bijzonder. Je ziet wel de taille goed, wat ik erg mooi vind. Voor de rest geen details of zo. O ja, bij de mouwen zie je een knoop, maar dat zal wel niet zo veel uitmaken. Als je je trouwens afvraagt waarom mijn rechter arm gebogen is, ik hield een paraplu vast. Dat bewijst maar weer wat voor een slecht weer het nu is.

Dat was het artikel dan alweer! De jas kwam dus van de C&A, vergeet niet dat hij er in de winkel iets anders uitziet door dat ding met die stenen en die opgerolde mouwen! Ik heb geen idee hoeveel hij kostte, maar het zal wel niet duur geweest zijn. Het bonnetje heb ik ook niet, sorry. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, stel, je zocht nog een lente jas en je vind deze heel leuk. Doei!
Babette


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jas! Bij de C&A hebben ze tegenwoordig erg leuke dingen vind ik!

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, ja vind ik ook! Vroeger kwam ik er echt nooit, maar nu wel vaker.

      Verwijderen