zaterdag 16 maart 2013

How to wear: een spijkerblouse

Jullie kennen het vast wel, je ziet een leuk item, koopt het, en als je er mee thuis bent gekomen weet je ineens niet hoe je het eigenlijk zou kunnen combineren. Meestal verzin je uiteindelijk wel wat, maar soms misschien ook niet. Ik ga vandaag een artikel schrijven over hoe je een spijkerblouse kan dragen.


 Manier 1: Open met een een leuke sjaal
Hier heb ik een felle gekleurde sjaal met een tribalprintje. Aan de sjaal zitten kwastjes, wat ik een erg leuk detail vind. Onder mijn sjaal heb ik een gewoon wit hemdje van de H&M. De sjaal komt van een winkel genaamd s-like side. De spijkerblouse (die ik trouwens op alle foto's draag) komt van een winkel genaamd The Stone. Ik vind dit een leuke casual manier om je spijkerblouse te combineren. Mijn haar droeg ik hier in een hoge paardenstaart.

Manier 2: Een paar bovenste knoopjes open en in broek
Dit is een manier die meer classy is. Dat komt mede door de gouden ketting die van de H&M komt. Ik heb hier de mouwen expres niet opgerold, zodat het er wat minder casual uitziet. Onder de blouse draag ik een zwart hemdje van de Hema. De broek (waar trouwens sterretjes op zitten, kan je niet zo goed zien) komt ook van de Hema. Eigenlijk koop ik nooit kleren bij de Hema, maar deze broek vind ik gewoon zo grappig.

Mijn haar droeg ik in een knot.

Manier 3: Open met een rokje en een shirt eronder
Dit is eigenlijk een mix van classy en casual. Classy vanwege het shirt in het rokje, maar casual vanwege de spijkerblouse waar de mouwen opgerold zijn en die open hangt. Ik vind dit een hele leuke outfit en het is ook een van mijn lievelingsoutfits. Ik vind het ook best wel stoer. Het okergele shirt komt van the Lady Sting en het rokje van de H&M. De blouse komt zoals ik al zei van The Stone en volgens mij is zo'n zwarte maillot wel overal te krijgen (in kledingwinkels dan).

Ik droeg mijn haar hier met het voorste plukje gedraaid en aan de zijkant vastgespeld en de rest los.

En tot slot manier 4: Helemaal dicht met mouwen opgerold
Ik vind dit een hele leuke manier (ik draag hem ook op het moment dat ik dit schrijf). Omdat hij helemaal dicht zit zie je het schattige kraagje beter. Gecombineerd met een rode broek vond ik het beste, omdat het anders allemaal zo spijkerstof word. De mouwen heb ik opgerold, anders word het wel een beetje te dicht, vind ik. De broek komt van H&M. Mijn haar droeg ik op dezelfde manier als in manier 3, met zo'n gedraaid plukje dus.

Nou dit waren een paar manieren om hoe je een spijkerblouse kan combineren, hopelijk hebben jullie hier wat aan, of er inpiratie uitgehaald!
Babette








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen